Followers

flash

Monday, June 14, 2010

Akhirnya dapat jugak barang aku!

Barang yang aku nanti2 kan tiba jua... customer dah order dah bayar duit tapi barang x sampai2 lagi... kalau akupun bengang! dah dapat ni lega ckit... malam nanti aku pun dah boleh cucuk Vit. C ni... hehe


Vitamin C Laroscorbine, Injection


Penerangan Produk:


Vitamin C Laroscorbine berasal daripada France. Setiap kotak mengandungi 6 x 1g/5ml suntikan vitamin C.


Kebaikan:


1)Membantu dalam pembentukan kollagen, yang merupakan tisu penghubung antara kulit(paling penting), tulang, ligament, tendon, tulang cantuman dan organ-organ dalaman.


2) Mengurangkan pembentukan bintik hitam, akibat pendedahan kepada sinaran matahari UVA/UVB secara berpanjangan.


3) Mengurangkan kedut dan garisan pada muka, ataupun kulit. Ini disebabkan kehilangan kekenyalan kulit apabila umur meningkat. Pembentukan kollagen akan berkurangan justeru dengan peningkatan umur.


4) Megurangkan kelihatan jerawat dan juga meminimumkan liang pori-pori pada muka. Juga mempertingkatkan kelicinan kulit.


5) Menghindar skurvi, yang merupakan salah satu jenis penyakit-kekurangan-vitamin C.


6) Meningkatkan sistem keimunan badan terhadap jangkitan. Dos vitamin C yang tinggi dapat dijadikan sebagai antihistamine/anti-allergy.


Dos yang disyorkan:


1 tiub/suntikan setiap minggu berlarutan selama 1 bulan.

1 tiub/suntikan setiap 2 minggu setelah 1 bulan yang bertama. Pengambilan vitamin C dengan kollagen dapat memberikan kesan yang lebih implak terhadap tekstur kulit.


Cara Pengambilan:


Produk diambil dengan suntikan IV/intravenous, dengan menggunakan sejenis jarum (Butterfuly Needle) yang tidak akan memberikan kesakitan kepada pengguna.


Kesan sampingan:


Tidak direkemen mengambil lebih drpd 1g setiap hari. Jika terdapat penurunan pH air kencing, sakit perut, cirit birit, penyakit allergy kulit, sila jumpa doktor dgn segera.


Bagi golongan wanita mengandung dan yang menyusu, tidak disyorkan dan hanya dibenarkan mengambil 1g setiap satu bulan selama 2 bulan. Pegambilan yg berlarutan akan mengakibatkan pembentukan crystal/batu karang pada ginjal, dan mengakibatkan fetus/bayi mengalami skurvi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.