Followers

flash

Saturday, June 9, 2012

Tablet Taiwan

Semalam aku ngan abang merayau gi Lowyat, memang plan nak survey tablet. Jalan2 punya jalan nampak la tablet dari Taiwan ni yang aku dah survey dalam internet sebelum ni. Aku mencari tablet yang murah tapi processor dan gb yang besar. Memang kalau ikutkan hati nak beli samsung galaxy tab tu tapi memandangkan harga yang mahal tu rasanya tak berbaloi ambik tablet mahal2 sangat... aku ni dah la tahun ni je telah rosakkan 4 bijik handphone... pakai yang murah dah la... hehe



Aku bukan beli 1 tapi beli 2... hehe rembat warna hitam dan putih... kalau beli galaxy tab dapat 1 je la... nak pakai berebut plak ngan Abang Botak aku turr... so dapat 1 sorang...ha! puas hati. Memang terbaik la spec dia, touch screen dia pun smooth jer macam tablet mahal... aku amik jenama Ainol Novo ni pun sebab dia dah ada nama yg kukuh la cuma x la seglamer jenama gah yang lain. At least ada la 1 tahun waranti kalau jadi apa2.

Dalam kotak tu aku dapat macam biasa la, charger, USB punya wayar, wayar tuk broadband tu apa ntah nama dia org panggil... dapat screen protector, casing, earphone dan yang penting dia dah install banyak giler games dalam tu. cuma kena download dan main la sampai lebam. Lagipun mudah nak baca ebook sebelum tido sambil baring2 tu kan! nak baca dkt hp kecik sangat, nak baca dekat laptop berat nak angkat dan berpinar bijik mata... ni bukak mcm buku jer... hehe kiranya aku puas hati la dengan tablet ni dan berbaloi la dengan harga yg telah aku keluarkan...


Ada tablet mahal2 pun setakat main game angry bird dan games2 lain jer... x da maknanya la. Beli mahal2 setakat main games baik beli PSP, tablet ni bagus sebagai organizer dan mudahkan untuk urusan business. Kalau kita jaga dengan elok, x kira la buatan mana pun... even buatan Gombak pun kalau jaga dengan elok boleh tahan lama...

5 comments:

Sky8Men said...

price..?

Deeda said...

Saya beli kat Low yat harga dia rm460 dengan 16gb memory card

Unknown said...

Saya ade jual tablet harga dari RM200-RM450....nak beli 1 boleh nak beli borong pun boleh lau nak jadi supply pun boleh lagi murah boleh boleh call saya untuk keterangan 0173078009

Miss Van Persie said...

mmg ok ke tab nie..tak hang ke bile main game ?

Lilysuria said...

Deeda, bole mintak email adress tak? nak tanya beberapa soalan ni! Mine is lilysuriawid@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.