Followers

flash

Wednesday, January 30, 2013

Kehilangan rakan sekolah


Sedih dan terkejut apabila mendapat berita yg kawan sekolah aku dulu budak SAB (Sekolah Aminuddin Baki, Kg. Pandan KL) telah pergi buat selamanya kerana sakit Asthma. Sebaya dan dia merupakan rakan aku yg pertama meninggal dunia... dlm usia 36 tahun, bujang dan badan yg agak berisi sejak dari sekolah lagi. Erm adakah sbb faktor berat badan berlebihan menyebabkan arwah meninggal dlm usia yg muda? semuanya terletak di tangan yg maha kuasa... jodoh, ajal dan maut adalah rahsia Allah. Selalunya org yg baik memang selalu di ambil cepat oleh Allah... arwah memang seorang yg amat baik walaupun aku x berapa rapat dgn arwah sbb kelas kami berlainan.
Semoga roh Haidir Abd Hai ditempatkan di kalangan org yg beriman... Al Fatihah!

Bahaya jugak penyakit Asthma ni ye? selain boleh menyebabkan kematian boleh juga menyebabkan kerosakan otak sbb oksigen tidak sampai ke otak kita. Gemuk juga berisiko tinggi utk dpt pelbagai penyakit lebih2 lagi jika kita ada keturunan yang ada penyakit 3 serangkai - jantung, kencing manis dan darah tinggi. + 1 rangkai lagi... hehe buah pinggang!

Risau gak sbb aku pun sejak dari sekolah lagi memang berisi x pernah pun kurus2 sampai sekarang. Hai... sungguh dekat kematian itu dengan kita... bila2 saja kalau dah ajal kita tetap akan mati jua. Kematian itu pasti... hidup Insya Allah! Semoga aku dimatikan dalam amalan yg mencukupi utk aku bawa sebagai bekalan di alam barzakh nanti. Ya Allah! berikan keampunanmu kepadaku... berikanku hidayahmu... tunjukkan aku jalan yg benar yakni jalan yg kau redhai... matikanla aku dalam IMAN.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.