Followers

flash

Tuesday, January 11, 2011

Evolusi teknologi

Bermula dgn Apple yang keluarkan ipad, lepas tu ramai pengeluar telefon dan komputer yang sedang menunggu utk lancarkan gadjet tablet dorang. Agak2nya berbaloi ke kalau dah ada handphone, kita beli plak laptop... laptop berat sangat dorang keluarkan plak netbook kecik sikit. Bila dah pakai netbook kua plak tablet ni... hehe beli utk apa agaknye yek? kalau utk buat keja dan urusan perniagaan rasanye berbaloi tapi kalau just beli sebab orang lain pun ada itu dah kira nak menunjuk.

Apple iPad
 

Samsung Galaxy Tab
Macam handphone, dulu kita boleh mengejar teknologi handphone... keluar yang baru tukar handphone lain bila keluar lagi yang latest trade in tukar lagi handphone lain tapi nampaknye kita dah x mampu nak mengejar teknologi. Lambakan daripada pengeluar yang mengeluarkan bermacam2 bentuk, kehebatan dan kecanggihan teknologi tersebut sebenarnya memberi sedikit keuntungan kepada kita jugak sebab harga handphone sekarang semakin murah berbanding dulu.

Bukan handphone jer semakin murah malahan komputer juga kita boleh dapat spec yang bagus dengan harga yang murah. Rasanye pc desktop pun x lama lagi akan berkubur seperti floppy disc, kalau tanye budak sekarang pun dorang x tau apa benda tu... hehe. Teringat plak zaman muda2 dulu ketika baru mengenal komputer...

Komputer ni pun kira x la lama sangat sebab CPU dia dah tegak, dulu CPU dia ala2 baring gitur... monitor yang berat giler sebab x flat screen.


Sekarang punyer desktop pun dah canggih dgn monitor nipis jer  dan ada yang dah guna touch screen pun. CPU pulak dah kecik tapi kapasiti storage dia besar. Mouse dan keyboard pun dah ada yang wireless sekarang ni, pendek kata x lama lagi mesti keluar pc desktop yang ala2 tablet jugak.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.