Followers

flash

Sunday, January 23, 2011

Suami muda yang manja

Betul ke orang kata suami yang muda daripada isteri selalunya seorang yang manja? tak kisah la muda setahun ke 2 tahun ke 15 tahun ke malahan ada yang berpuluh2 tahun. Mesti la lelaki muda tu akan manja bila dapat pompuan yang matang? hehe... tak semua lelaki muda yang x matang dan x dapat pikul tanggungjawab, ada lelaki tua pun masih x matang2 dan x bertanggungjawab, macam ne? tak kisah la lelaki tua atau muda asalkan pasangan tu serasi, memahami dan yang penting jodoh pertemuan di tentukan oleh tuhan.

Meh kita tengok carta suami paling muda ( aku kategorikan suami paling manja la... hehe)

1. Pasangan yang mengungguli  carta paling atas dalam kehebatannya mendapat suami muda mesti la jatuh pada Nek Wook Kundor, 109 dan suaminya Mat Noor, 40. Beza usia 69 tahun turr...


2. Tangga kedua yang aku tau la... makcik Rosnah Mat Aris, 55 dan suaminya Tajul Effendi Isa, 29. Beza usia 26 tahun. Tapi makcik ni x nak expose gambar suami dia la... takut kena ngorat kot! al-maklum la... andartu dan mak janda sekarang suka rampas laki orang lagi la plak  laki dia aku dengar2 hensem orangnya...



3. Tangga ketiga pula aku bagi kat Kak Rita Rudaini Mokhtar, 34 dan suaminya Aidil Zafuan Abdul Radzak, 23. Beza usia 11 tahun tapi Rita ni cantik x la nampak beza sangat sekarang ni... dah tua nanti baru nampak perbezaannya kot! Tapi yang x best dorang ni kawen lari kat Siam dan sekarang perkahwinan dorang tgh goyang... tapi dengan keadaan Rita yang tgh mengandung anak ke-2 aku harap semoga perkahwinan dorang berkekalan dan bahagia hendaknya.


4. Tempat keempat, lupa plak aku nak masukkan hot Mama, janda si Akhil Hay ni dalam carta aku... Maizawati, 33 dan suaminya Mohd Yassin, 23. Maiza janda anak 6 pernah 2 kali kawen sebelum ni dan ini perkahwinan ke 3 dan dapat teruna lagi... Sekarang dia tengah mengandung 6 bulan, huh! hebat kan penangan cik kak ni? Harap berpanjangan la jodoh kalian.



5. Tempat kelima si Ayu Raudah, 27 dengan suaminya Aidil Zaquan Abdul Radzak, 23. Beza usia 4 tahun. Tak la banyak mana, okey la tu bagi lelaki yang sukakan wanita matang. Lagi pun dorang memang sepadan dan mereka baru saja melangsungkan perkahwinan semalam. Selamat Pengantin Baru! semoga bahagia hingga ke akhir hayat.


6. Tempat keenam... nak interframe gak! aku dapat lelaki muda gak sebagai suami dan aku akui suami aku sangat manja... hehe but I LIKEEE... Beza usia kitorang x banyak sangat pun 2 tahun jer, lagipun aku x nampak tua sangat dari dia rasanya. Dia lebih nampak matang dari aku dari segala segi. Lagipun dia anak sulung dan aku anak tunggal... Semoga bahagia milik kami sehingga ke hembusan nafas yang terakhir, cewah! amin... insya Allah


6. Saja nak masukkan sepupu aku yang x kurang hebatnya mendapat lelaki yang lebih muda ( kitorang x panggil la anak ikan... itu kategori beza umur yang banyak sangat... kita gelarkan dapat pucuk muda... hehe). Minah ni Nini Mokhtar, 30 dan suaminya Ar Masri, 29. Beza usia setahun je berbanding dengan mak dia iaitu Mak Yung aku yang berkahwin dengan lelaki yang lebih muda. Lagi hebat aku rasa! ini baru di namakan keturunan... hehe jangan marah ye!


 *** Sydina Khatijah lebih tua daripada Nabi - Nabi 25, Sydina Khatijah 40 dan Sydina Khatijahlah isteri yang paling dikasihi dalam banyak2 isteri Nabi dan hanya Sydina Khatijah sahaja yang mampu beri Nabi anak. Begitu juga Napoleon Bonaparte kawen dengan Josephine yang 7 tahun lebih tua. Walaupun Napoleon kawen dengan Puteri Austria Anna Maria yang baru 17 tahun sebagai isteri ke-2, tetapi Napoleon mati dalam dakapan Josephine de Bonnis. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.