Followers

flash

Saturday, January 22, 2011

Suami KAU curang!


Apa yang korang akan buat bila dapat tau suami kepada kawan baik anda curang? Nak bagitau atau diam kan jer? Isteri kepada mamat ni ada FB tapi jarang la online tapi suami dia memang tiap2 hari aku nampak dia online... masalahnya sekarang dia dah berani tayang gambar dia berpeluk2 sakan dgn awek dia dalam FB... seperti biasa la bila jantan dah gatal dia x kan letak status dia sebagai 'married' dekat situ. So yang peliknyer adik beradik dia atau saudara mara dia yang dalam FB tu diamkan jer ke perbuatan abang dorang yang dah kawen dan beranak pinak tu ada skandal ngan anak dara tua atau janda gatal macam tu? tapi mengikut pengalaman aku family suami dia ni memang huru hara sikit... kononnya x nak jaga tepi kain orang... BULLSHIT! family x guna kalau dah sampai abang sendiri buat perangai masih nak diamkan. Tak faham aku dgn family hampeh macam tu. Kalau tak nak campur hal rumah tangga abang dia pun sekurang2nya nasihat la abang tu ni tak... tak kena kat batang hidung dorang lagi cuba kalau laki dorang wat hal macam tu tapi adik diam jer... siap coverline lagi perbuatan x bermoral abang dia... baru ko akan tau langit tinggi ke rendah!


Aku cuma kesian kan kaum pompuan macam membe aku ni... kena tipu hidup2 ngan laki tak guna dia tu. Dia duk umah jaga anak, laki dia plak kat lua duk jaga anak dara tua yang gatai ( tak pasti aku betina tu anak dara tua atau janda). Yang betina tu pun satu, cuba jangan rampas suami orang! Dah tak da jantan lagi ke dalam dunia ni? suami orang gak yang ko nak! kalau andartu memang la betina desperado! gatal B***** kalau janda plak, betina tu dah sangap sangat nak jantan la turr... kalau ikutkan hati nak jer aku bgtau tapi nanti jadi perang plak, umahtangga dorang porak peranda, kalau di diamkan cian aku dgn dia asyik mengadu masalah suami dia. Abis tu aku nak wat macam mana? Aku cuba bagi hint je la kot... lagi best kalau dia dapat tau sendiri, biar dia bukak FB dan tgk...

Tak faham aku perangai lelaki yang macam ni... dah ada isteri dan anak2 pun masih lagi nak cari bini lain, fitrah lelaki x pernah bersyukur dengan apa yang ada depan mata. Nak kata mampu sangat berbini 2... aku tgk duit tak pernah cukup pun bila dgn isteri dia tapi bila ngan betina lain cukup la plak nak bawak makan, tgk wayang dan jalan2... erm... tak paham aku dgn perangai jantan SIAL macam ni... Tak boleh gak nak salahkan semua lelaki, sebab tak semua lelaki yang gatai macam tu ada lelaki yang baik malahan sangat baik tapi bini dia pulak yang buat perangai. Kalau nak kata keturunan mungkin gak boleh mengikut... hehe kalau dah bapak dia kawen 2 3... anak dia pun berkemungkinan kawen 2 3 akan datang. Ni mengikut teori la... kalau tak keturunan mungkin kuturunan kot?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.