Followers

flash

Friday, March 4, 2011

Kecilnya dunia...


Masa aku gi hospital besar kemarin, x sangka aku terserempak dengan janda yang jadi kegilaan husband kawan aku dulu tu. Kena baca entry sebelum ni la... bersambung2 cerita dorang ni! Korang bleh baca entry lepas--> siap ada part 1 dan part 2. Aku just pernah tgk dalam FB jer, tak sangka la plak boleh nampak dia nak melintas jalan masa tu aku dalam kereta lagi. Bila sampai je kat wad anak buah aku tup2 rupanya dia nurse jaga kat wad tu, paling best memang dia yang jaga Shafiq. Adoyai depan2 mata tuhan nak tunjukkan pompuan tu kat aku.



Aku x da la nak tegur dia lagipun dia bukan kenal aku... cuma aku je kenal dia. Tak la cantik mana pun janda tu, x la kurus pun, rupa kasar cuma putih je lebih. Mcm mana bleh dia gilakan janda ni? kazen aku pun cakap lawa lagi ex-wife dia (kawan aku tu). Dengar cerita mereka nak kawen lepas je kawan aku ni abis edah... bagus lah kawen cepat2 jangan duk buat maksiat jer. Sebab apa aku cakap mcm tu? masa kawan aku jumpa ex-hubby dia ni... masya Allah! love bite penuh keliling  tengkuk... umur bukan muda lagi, dua2 dah tua! janda dan duda plak tu, umur dah dekat 40an tapi bercinta macam budak2 bawah umur. Kalau anak muda wat perangai macam tu boleh la di maafkan lagi kalau dah nak mati perangai tak berubah... x tau la nak cakap apa. Moga dorang cepat2 kawen dan lantak korang la nak tunggang terbalik... x da sapa nak larang dah!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.