Followers

flash

Wednesday, October 17, 2012

Ener AL-KURMA


Ener AL-KURMA adalah pati kurma yg dihasilkan dari 7 biji kurma Nabi. Mesti korang sume pun taukan kebaikan dan khasiat kurma? Kurma dan susu kambing yang diblend bersama adalah sgt bagus untuk perempuan yang sukar hamil kerana ia boleh membantu di dalam kesuburan wanita. Sebelum aku disahkan mengandung aritu aku amalkan minum susu kambing yg diblend dengan kurma selama hampir sebulan. Sedap sgt rasa nak minum 2, 3 kali sehari.


ekarang tidak sukar lagi utk mendapatkan buah kurma sbb dgn pati kurma Ener Al-Kurma, aku hanya perlu bancuh susu kambing dgn pati Al-Kurma ni jer. Rasa kurma ni kalau hanya diminum mcm tu je pun sedap... Harga untuk sebotal RM20. Mesti ada yg kata mahal kan? cuba anda beli kurma nabi sekilo berapa harganya? sekilo kurma nabi berharga hampir RM200. Dalam sekilo tu dalam 60 atau 70 biji jer... harga memang mahal tp kurma Nabi adalah kurma yg paling baik sekali.


Kalau sesiapa yg berminat untuk mendapatkan produk ENER AL-KURMA boleh menghubungi saya:
Deeda: 017-6671840, kami juga sedang mencari partner untuk business ini.

KHASIAT BUAH KURMA

Penemuan kajian sains tentang khasiat buah kurma yang kaya dengan unzur zat besi dan kalsium telah membuktikan bahawa perubatan cara Islam yang terkandung di dalam al-Qur’an dan hadis Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam bukanlah jenis perubatan yang semata-mata sesuai dengan keadaan iklim masyarakat Arab sahaja atau sudah ketinggalan zaman, tetapi ia adalah perubatan yang diiktiraf oleh dunia antarabangsa. Malah ia lebih baik daripada ubat-ubatan moden yang menggunakan berbagai campuran dadah yang boleh mengakibatkan kesan sampingan yang lain.Sabda Rasulullah s.a.w "Berilah makan buah kurma kepada isteri-isteri kamu yang hamil, kerana sekiranya wanita hamil itu memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya." Kebaikan Kurma Ketika Mengandung dan Bersalin Adalah amat baik sekali jika puan mengamalkan memakan buah kurma semasa mengandung kerana ini akan memudahkan bersalin nanti.
Semasa bayi dilahirkan, buah kurma juga dicalitkan sedikit di lelangit bayi. Ingat tak kisah dimana Maryam hanya memakan buah kurma semasa melahirkan nabi Isa a.s. Buah kurma tidak mengandungi gula yang merbahayakan malah ia merupakan makanan Rasullullah s.a.w. Tidak perlu takut diserang kencing manis dengan memakan buah kurma. Buah kurma tidak merbahayakan kesihatan kerana ianya mengandungi banyak khasiat.
Unsur zat besi dan kalsium yang terdapat di dalam buah kurma adalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu. Bagi Ibu-ibu yang mempunyai masalah kekurangan susu, maka dengan memakannya dapatmenggalakkan pertambahan kandungan susu. Ianya juga berperanan dalam pertumbuhan kanak-kanak damit dan pembentukan darah dan sumsum tulang. Antara kajian lain yang dijalankan membuktikan bahawa kurma antara makanan yang paling pantas diproses sebagai bekalan tenaga. Kurma tersebut akan segera dibakar dan ia akan disalurkan ke bahagian anggota lain dan otak.


Memperkenalkan PRODUK AL*KURMA 
  • Setiap 1 botol mengandungi 7 biji Kurma 'Ajwah' (Kurma Nabi)
  • Satu kotak mengandungi 12 botol Al Kurma
  • Boleh di minum terus atau dibancuh dengan air
  • Mudah dibawa kemana-mana
  • Harga Al*KURMA (12 bottle / box) = RM238
  • Harga Al*KURMA -  Promo Pack (beli 3 kotak percuma 1 kotak)
  • Kos Penghantaran adalah PERCUMA
  •  

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.