Followers

flash

Friday, December 31, 2010

Bye Bye 2010

Arini last day utk tahun 2010... banyak suka duka yang aku rasa aku telah hadapi dalam tahun ni. Permulaan tahun yang begitu indah sekali tapi pertengahan tahun yang amat pahit. Alhamdulillah akhir2 tahun yang amat membahagiakan hidupku. Tahun ni jugak sebagai pengajaran buat aku dan suami dalam mempercayai manusia walaupun saudara sendiri... orang2 yang x berguna macam ni perlu di jauhi dan di buang terus dalam hidup kami. Aku ingat saudara sendiri boleh di percayai rupa2nya lagi teruk aku di kenakan dari orang luar. Walaupun aku teruk difitnah dan nama kami busuk di mata sesetengah orang tapi semua tu tak beri kesan pun pada kami kerana kalau kita x buat kebenaran itu akan di ketahui juga akhirnya. Kesan tu akan berbalik pada orang yang mulut longkang dan hati busuk tu. Pertolongan yang di beri tuba yang di balas... orang yang x sedar diri macam ni la yang perlu di jauhi seperti kata pepatah bagai melepaskan HANJING yang tersepit. Tak pe... walaupun aku terus2an di aniaya... doa orang yang teraniaya ni makbul dan aku harap sinar utk hidup kami di tahun baru ini.


yangD33D4

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.