Followers

flash

Friday, December 10, 2010

Hati kering

Apa yang di maksudkan dgn hati kering? Setahu aku la hati kering ni orang yang x takut buat apa je… buat ikut suka hati dia jer dan x pikir perasaan org lain. Selalunyer orang lelaki yang di kaitkan dgn hati kering ni tapi rasanyer pompuan pun dah sama jer dgn lelaki memiliki hati kering gak… kan pompuan kata apa yg lelaki buat dorang pun boleh wat gak! Kalau tak, x kan ada macam2 isu yang melibatkan pompuan sekarang ni... tgk jer kes kena tangkap sebab bawak dadah ke luar negara dan sanggup lari ikut jantan ke Lombok. Semua tu sebab hati kering la, sanggup lakukan apa saja demi mendapat apa yg di hajati.

Pepatah lama pun ada menyebut, ikut hati mati dan ikut rasa binasa. Dalam apa yg kita lakukan rasanya berfikir la dulu sebelum bertindak... jgn ikutkan rasa hati kita sebab kadang2 hati kita x dapat mentafsir seperti akal. Tapi biasala kita sebagai manusia x lari dari melakukan kesilapan. Cuma belajar la dari kesilapan yang telah kita lakukan supaya kita x melakukan kesilapan itu semula... jangan pisang berbuah 2 kali. Anggap jer kesilapan yang pernah kita lakuakn sebagai pengajaran dan sejarah dalam hidup kita utk mencapai kehidupan yang lebih berjaya di masa akan datang...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.