Followers

flash

Monday, December 27, 2010

Novel

Korang minat baca novel? Aku sebelum ni memang minat baca novel pun tapi bab nak membeli tu memang susah... hehe sebab aku jenis yang bila dah baca satu2 novel tu aku dah x ulang dah so kalau beli rasa rugi plak. Untung gak dapat suami yang mempunyai minat yang sama, suka baca novel dan membelinya sekali... thanks Abang. Abang la memperkenalkan aku dgn karya2 Ramlee Awang Murshid ni, kalau tak aku dulu asyik nak baca novel cinta jer... huh! tak berkembang langsung minda. Setelah aku baca novel2 dari Abang Ram (seperti panggilan dalam kelab beliau) aku memang jatuh hati dgn karya2 seperti Bagaikan Puteri, Cinta Sufi dan tak sabar nak tunggu sambungan trilogi Laksamana Sunan ni. Kalau korang minat baca novel2 cinta jer... apa kata alihkan minat tersebut utk cuba baca kisah2 triller dan fantasi seperti karya2 Abang Ram ni. Jalan cerita yang memang berlainan dan kadang kala tak terpikir dek minda kita.

Kalau la naskah2 yang baik macam ni difilemkan rasanyer boleh box office tapi kena dgn pengarah dia la. Novel yang baik apabila jalan ceritanya boleh membuatkan pembaca berfikir dan ingin berubah diri ke arah yang lebih baik dan diredhai Allah. Di bawah adalah novel terbaru beliau yang baru dilancarkan pada 6 Disember lalu. Aku dah beli dan habis baca dalam 1 hari, hehe... rasanyer akan ada sambungan kot. Kredit tu Ramlee Awang Murshid kerana karya2 anda memang hebat!


RAHSIA susur galur Aiddin sengaja dirahsiakan oleh ayahnya, Ibrahim. Justeru... dia memiliki sebuah keluarga yang bahagia. Bagaimanapun kehidupan manusianya yang gembira dan ceria, tercalar apabila disahkan menghidap barah otak tahap empat. Doktor meramalkan Aiddin hanya mampu hidup dalam tempoh yang sangat singkat. Jiwanya terganggu dan sejak itu, Aiddin suka bersendirian.

Aiddin yang berduka cita ditenteramkan oleh tunangnya, Feena yang berjanji akan setia pada ikatan cinta mereka. Impian terakhir sebelum kematian meragut kehidupannya adalah untuk mendaki Gunung Kinabalu. Impian itu terlaksana, tetapi Aiddin hilang di kawasan hutan pergunungan. Selepas lima tahun berlalu, Aiddin muncul semula di kawasan tersebut. Sejak itu, beberapa siri pembunuhan ngeri berlaku. Manakala Aiddin sendiri sering mendengar bisikan suara perempuan.

RAMLEE AWANG MURSHID berjaya mewujudkan sebuah rahsia dalam lingkaran saspens, seram dan misteri dalam novel ini. Faktor cinta pula adalah pengikat, tetapi tidak semestinya tersimpul mati. Rayyan Fantasi merupakan genre yang berbeza dalam karya Ramlee kali ini. Ketika membaca novel ini, pastikan di sekeliling anda adalah realiti kerana fantasi begitu bijak menipu fikiran.

yangD33D4

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.