Followers

flash

Wednesday, November 28, 2012

Durian Crepe

Arini baru aku dpt merasa makan durian crepe... sedapppnya! RM10 untuk 4 biji durian crepe (DC) ni. Sebelum balik kampung aritu aku dah order share ngan member aku, Yati. Orang tu deliver kat umah dia so aku selit order la 2 pack + RM5 utk delivery. Oleh kerana dia hanta malam so aku balik kg petang lepas abang balik keja so kesian Yati kena makan sume 4 pack tu... hehe aku suh jual dia kata x pe la sbb sedap kan... hehe. Nasib aku jumpa orang jual DC ni dekat ngan umah je. Masuk dalam keta terus bedal sbb masih sejukk.

Abang Botak aku pun suka makan... lepas ni boleh la aku buat kalau durian banyak... x de durian try buah2an lain pun boleh. Kalau x de buah letak coklat atau milo pun dorang kata sedap... nak try la nant... rasanya fresh cream ngan milo pun letak dlm peti ais pun sedap makan mcm aiskrim jer x yah wat kepingan crepe dia...


Cantikkan DC kakak yg aku beli ni... warna warni plak tu... yang penting besar dan gebu DC dia, nasib aku baik la sbb aku dgr kat group dlm FB ada yang dapat punye la kecik besar 2 jari jer... yg tu 6 ketul RM10 kot... orang yang jual pun kena la jual dengan kualiti yang baik... besar walaupun 4 ketul berbaloi... sedap plak tu! ada tu bukan dapat durian crepe tapi tempoyak crepe... hehe


Aku beli 2 pack dan aku makan 1 pack dalam kereta je memang x sempat nak bawak balik la... Abang botak makan 2 ketul je 2 lagi dia simpan dalam peti ais... yang dia simpan dalam peti ais tu pun aku yang makan nanti... hehe! patutla DC ni x leh bawak dalam kapal terbang, kuat betul bau durian walaupun hanya letak dalam kereta. Mewah terasa durian dalam dia... yummy


Kalau sapa2 area umah aku ni... Desa Pandan, Maluri, Kg Pandan, Ampang dan kawasan sekitar boleh la dptkan DC ni dari kakak ni... dia bukan jual DC je tapi jual macam2 kek coklat la, cup cake la so korang leh call direct atau sms dia... Puan Manis: 019-2038022 atau MRchocolate Cake


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.