Followers

flash

Thursday, November 15, 2012

Solat Hajat

Family mertua aku buat kenduri tahlil dan sembahyang hajat sebelum kenduri kawen adik ipar aku. Dari petang kitorang dah siap2 untuk masak nasi dagang hidangan malam ni. Kupas bawang untuk masak waktu kenduri nanti. Pedih wehh mata hiris bawang merah ni... satu rumah pedih mata... tapi saat2 macam ni la yg best dapat berkumpul ramai2 dengan saudara mara. Semoga dengan solat hajat ni... apa yg kami hajati terlaksana... aamin!

 Mok da Pok Da

 Adik Na dan Firdaus

 Sambil buat keja makan tembikai dulu

 Ma tgh masak nasi untuk nasi dagang

 Pengantin pun busy di dapur

 Hensemnya Abg botakku... macam nak g ceramah

 Alhamdulillah solat hajat terlaksana

 Ngah sibuk bentang sejadah utk solat hajat

 Kami perempuan duk tunggu lelaki solat hajat

 Jamua makan pun bermula

 Aku ngan Kak Long

 Ma dengan mak mertuanya... Mok

 Su dengan budak kecik comei ni

Cik Yah dan Firdaus

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Setiap wanita itu cantik……

Allah SWT berfirman:-
“Ketika AKU menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. AKU membuat bahunya cukup kuat untuk menompang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan,”
“AKU memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima pernolakan yang seringkali dating dari anak-anaknya”.
“AKU menberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.”
“AKU memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."
“AKU memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk dilindungi hatinya.”
"AKU memberikan kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadang-kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.”
“Dan akhirnya, AKU memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia diperlukan.”
“Kecantikkan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikkan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itu pintu hatinya,tempat di mana CINTA itu ada.”

If you love someone tell them, for you never know what tomorrow may have in store.